Friss topikok

Archívum

Partnerek

HTML doboz

<meta name="msvalidate.01" content="81FB061B5B054962719FF405EE0A7D29" />

Linképítés eszközök

Entity SEO Fórum

Free Sitemap Generator

WBP kategorizált linkkatalógus

Linkvilág.eu

Linkcsere

Big Generation linktár

Linképítés alapismeretek

2012.02.12. 16:48 molnargyrgy

Sokan azzal szeretik elvenni a cégvezetők kedvét a saját keresőoptimalizálástól, hogy a fogalmak magyarázatának örve alatt idegrohamot kiváltó képletek és számítások közé rejtik azt a néhány magyar kifejezést, ami helyett már sehogy sem sikerült idegen szót találni.

Egyetértek azzal, ne a tulajdonos optimalizálja a vállalkozás honlapját, de az én véleményem szerint könnyebb elmagyarázni, miért ne csináljon valaki valamit, ha megértetem vele, miért nem célszerű.

Tehát! Tisztelt Vállalkozók!

Ne vágjanak bele a honlapjuk optimalizálásába, mert többek között:

-          olyan feladatokat is el kell végezni, melyek speciális szakértelmet igényelnek

-          a legegyszerűbb munkafázisoknál is nagy hibákat lehet elkövetni, ha nem kísérjük figyelemmel a változásokat

-          a honlap optimalizálása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos odafigyelést igényel

A szükséges tudás és tapasztalat megszerzése, valamint a linképítés elég időigényes, így nem marad idejük a tényleges tevékenységükre, ráadásul nem lesz kit hibáztatni, ha nem fordulnak szakemberhez.

Az alapfogalmak rövid összefoglalása előtt fel szeretném hívni a figyelmet néhány, nagyon gyakran elkövetett hibára, illetve figyelmen kívül hagyott internetes sajátosságra.

Ezzel összefüggésben szerintem érdemes kihangsúlyozni, nem az összes potenciális vásárlót szeretnénk elérni, és különösen nem a versenytárs állandó kuncsaftjait elhódítani, hiszen a linképítéssel az a célunk, hogy az általunk is értékesített terméket/szolgáltatást kereső – még bizonytalan – vásárlóval tudassuk, hogy nálunk elérhető, amit szeretne.

Az alábbiakban a laikusok számára is érthetően bemutatom a linképítés néhány alapelemét, amiből érthetővé válik a folyamatosság jelentősége is, de először lássuk, mi az a keresőoptimalizálás, melynek egyik, ha nem a legfontosabb eleme a link marketing.

Honlap – Kereső optimalizálás: a weblap elkészültekkor az oldal adminisztrációs felületéről elérhető rovatokban meg kell adni a vállalkozás legjellegzetesebb termékeit/szolgáltatásait egy-két mondatban, illetve a cég tevékenységére jellemző kulcsszavakat (lásd lejjebb).
Ezt a feladatot szinte mindig elvégzi a weblap készítője, így a továbbiakban akkor lesz ezzel dolgunk, amikor a körülmények miatt célszerű módosítani ezeket.
A honlap optimalizálásához tartozik az is, hogy az oldalak megfelelő tartalmakkal rendelkezzenek, és ezekben megfelelő, de nem eltúlzott mértékben szerepeljenek a kulcsszavak.
Végül, de nem utolsó sorban nagyon lényeges, hogy a találatok közt megjelenő honlapon minimum a megrendelést azonnal el lehessen intézni.

Aki például linképítéshez keres szakembert, az bátran jelentkezzen ezen az e-mail címen:
grglinkepito@gmail.com

Ma már minden eszköz rendelkezésre áll ahhoz, hogy akár vízvezeték-szerelőt hívjunk közvetlenül az internetről, tehát előbb-utóbb kirostálódik, aki beéri azzal, hogy a honlapján megtalálható a telefonszáma.

Kulcsszó: azok a kifejezések, amiket a vásárlók leggyakrabban említenek, ha az Ön termékeiről/szolgáltatásairól beszélnek, mert akkor is ezeket fogják használni, amikor az internetes keresőbe írják be őket. Lényeges tudni, hogy ma már szinte egyáltalán nem használunk egy tagból álló kulcsszavakat, mivel a keresés fejlődése miatt földrajzi és egyéb kiegészítőket is alkalmaznunk kell.
Itt az egyik általánosan használt példámat mutatom be, tehát nézzünk meg egy szolárium forgalmazót, mik az ő kulcsszavai:
- szolárium, gép, kabin,
- forgalmazás, eladás, értékesítés, üzlet stb
- bérbeadás, kölcsönzés,
- szerviz, javítás, üzembe helyezés
- házhozszállítás, fuvarozás, szállítás
- csövek, kiegészítők.
Nagyon szűkre szabottan, mégis viszonylag teljes képet igyekeztem adni arról, milyen termékei és szolgáltatásai vannak egy átlagos szolárium gép forgalmazó cégnek, tehát a szolárium szóval kiegészítve ezek nevezhetőek az alap kulcsszavaknak, amelyekből majd ki kell választani azt a néhányat, melyeket ténylegesen használni fogunk a linképítésnél.

Link építés: gyűjtőnév, mely a tevékenységeket foglalja össze, melyeket annak érdekében végzünk, hogy a potenciális ügyfelek, akiknek szolgáltatásunkra/termékünkre szükségük van, és ennek érdekében az internetes keresést használják, a kulcsszavak beírása után a - már optimalizált - honlapunkkal találkozzanak, melyen azonnal és közvetlenül el is tudják kezdeni legalább a megrendelést.
A link marketing mindig függ attól, milyen tevékenységről/termékről van szó, földrajzilag hol működik a cég, mikor van a szezonja egy-egy kulcstevékenységnek és számtalan egyedi sajátosságot, tehát itt is hangsúlyozom, a link építés nem egy egyszeri forgalomnövelő eszköz, hanem folyamatos és a változásokra azonnal reagáló projekt, amit alapos felmérések alapján kell elkezdeni és rendszeresen aktualizálni.

Link ajánlás: sokan ezt értik linképítés alatt, pedig ez csak egy kicsi, de nagyon fontos eleme annak.
Röviden összefoglalva: ennek során a tevékenység honlapjának webcímét minél több, erre a célra létrehozott katalógusban, illetve a szolgáltatásunkkal rokon témájú oldalon igyekszünk elhelyezni.
A link katalógusok megérnek egy külön bejegyzést, de itt is ki kell emelni néhány sajátosságukat, amiknek jelentős szerepe van a linképítés folyamatosságában.
- csak viszonylag sok a jelenleg működő néhány száz katalógus
- a legtöbb katalógusba egy linket csak egyszer lehet beküldeni
- nagyon sok katalógus nem jelentet meg mély linket, hanem csak a főoldal webcímét.
Ezek a sajátosságok azt jelentik, hogy a linkajánlást később szinte egyáltalán nem lehet aktualizálni, ha totális, minden értékes katalógust egyszerre felhasználó linképítést csinálunk. (lásd például „Az agresszív linképítés” című bejegyzést)

A korrekt módon végzett linképítésre nem vonatkozik, így itt csak jelzem, hogy előre láthatólag több bejegyzést is megtölt majd annak bemutatása, hogyan lehet egy sikeresnek tűnő linképítésből új honlapot és keresőoptimalizálást igénylő kudarc.

Ez viszonylag könnyen elkerülhető, ha betartjuk azt a link marketing alapszabályt, hogy a keresőoptimalizálást és ezen belül a linképítést nem egy alkalommal tudjuk le, hanem folyamatosan, a változásokra gyorsan reagálva és a mindenkori elérni kívánt célokat figyelembe véve végezzük.

Az agresszív link építés

2012.02.12. 16:27 molnargyrgy

A link építés megkezdése előtt el kell dönteni, hogy a SEO szakember a Megbízó érdekeit képviseli-e vagy a versenytársait akarja kitúrni az összes optimális pozícióból, ugyanis a kettő nem ugyanaz.
Az agresszív link építés csak rövid távon szolgálhatja a Megbízó érdekét, utólag viszont jelentős kárt okozhat, így az alábbiakban bemutatásra kerülő linképítő projektet nem vállalok.

A katalógusszerkesztők már felismerték, hogy nem kell a terméklista valamennyi elemére optimalizálni a honlapot, hiszen aki az „a27.fgh/2000-gtre589” cikkszámú műanyag biszbaszt keresi, annak úgyis a forgalmazók és gyártók honlapjai ugranak elő a keresőben.
És persze azok a linkgyűjtemények, melyek még mindig megkövetelik a minimum 5-10 kulcsszót, de ezeket a szerkesztőket nem érdeklik az ajánlók honlapjai, hanem kizárólag a saját katalógusaikat szeretnék az első tízben látni a létező összes kulcsszóra.

Természetesen ez nem sikerülhet nekik, hiszen erősen korlátozott azoknak a marketing ismerettel egyáltalán nem rendelkező vállalkozóknak a száma, akik képesek és hajlandóak több százezer forintot kifizetni a néhány erre specializálódott, de szerintem korlátolt SEO marketingesnek, akik felajánlják, hogy eltüntetik a konkurenciát a vásárlást jelentő pozícióból.
A mai gazdasági helyzetet elnézve, (a vállalkozók) ennek töredékéért találnának valakit, aki hajlandó felgyújtani a konkurencia üzletét (az agresszív linképítéshez hasonlóan ilyen projektet sem vállalok), tehát felesleges pénzkidobás és ellenszenves üzletpolitika, amikor a marketing cél nem a saját vállalkozás helyzetének javítása, hanem a versenytárs tönkre tétele.

A fogyasztók ugyanis szeretik a versenyt és a változatosságot, tehát annak ellenére, hogy a vásárlás tervezésekor rendszerint valóban az első 20 találatban található cég valamelyikét választják, ebben az esetben (ha az első 20ban ugyanaz a cég van) hajlandóak lesznek tovább lapozni.

Az internet felhasználás szempontjából rövid időn belül minőségi ugrást eredményez majd ez a fajta, szerencsére még csak nyomokban fellelhető SEO mentalitás, hiszen az alapszintű web használat oktatásakor jelentősebb szerephez jutnak a keresők speciális beállításai, ahol megtalálható, mit tartalmazó oldalak ne jelenjenek meg.
Tisztelt Vállalkozók! Ide az Önök cégnevét írják majd be, nem a SEO marketingesét.

A korrekt marketinges mindent megtesz megbízója eredményessége érdekében, ennek egyik formája, hogy tematikus link gyűjteményeket szerkeszt, ami becsülendő, ugyanis ezek gondozásával elég sok munka van.

Link építőként elég sok felesleges munkát jelentenek viszont a SEO Marketing cégek tematikus link gyűjteményei, melyek versenytárs kizáró elv alapján dolgozó „szerkesztői” egy-egy megbízatásukkal kapcsolatban, a vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavakat lefoglalva, megtöltik ezeket az ügyfelük aloldalaival, a hasonló tevékenységet folytató cégek oldalainak ajánlását pedig figyelmen kívül hagyják.
Csak az aktualitás és a számomra különösen visszataszító volta miatt jegyzem meg, az egyik ilyen szerkesztő úgy tűnik, átigazolt a konkurenshez, hiszen a korábbi katalógusait közel egy éve nem frissíti, viszont új gyűjteményeket indít, ahol ugyanazokat a kulcsszavakat írásjelekkel egészíti ki.

SEO marketinges nyilván nem kérdezi, miért, tehát a laikus cégvezetőknek mondom, a Google értékeli, ha frissülnek az oldalak, így célszerű lenne ugyanazokba a katalógusokba ajánlani a konkurenciát is, viszont így a korábban ajánlott linkek is értékesek maradnának, ami nehezítené a versenytársak, köztük a korábbi megbízó elsöprésének teljesítését.

Tisztelt Vállalkozó! Itt jelzem tehát, hogy az ön weblapjának, versenytárs tönkretételére alapozott keresőoptimalizálásért százezreket bezsebelő SEO marketinges (cég) kitűnően fogja tudni használni az Ön által fizetett eszközöket akkor is, amikor az új megbízatása révén Ön versenytárssá válik.

Elképzelhetőnek tartom, most arra gondol, miért menne át a konkurenciához az Ön által jól megfizetett marketingese?
Nos azért, mert egy-két tevékenységtől/terméktől eltekintve, hosszú távon nem kifizetődő a rendszeresen több százezer forintos linképítési költség, ha pedig a link utólagos gondozásáért reálisan havi tízezres nagyságrendű összegért cserébe nemet mondana a konkurens ajánlatára, akkor nem becsületes, hanem annyira nem normális, hogy a beérkező levelek kezelését sem szabad rábízni.

A pizza rendelés gyötrelmei

2012.02.05. 16:09 molnargyrgy

Szerettem volna a „Pizza rendelés I kerület” címet adni ennek a bejegyzésnek, de link építő énem rájött, nagyon sokan szidnák az anyámat, ha a pizza rendelés helyett azt kellene olvasgatniuk, miért nem találnak megfelelő pizzériát az első 30ban.

A máshol már említett, linképítéshez végzett felmérés elkészítésekor kiderült, egyáltalán nincs könnyű dolga pizzára éhező versenyzőnek.
Nézzük meg alaposabban, milyen rögös az út ahhoz a pizzériához, amelyikből végül asztalára kerül az áhított táplálék.

Vegyünk tehát egy Budapest I. kerületében lakó, a World of Warcraft csatákban megéhező, az internetes keresésben viszonylag jártas egyént, aki minél előbb pizzához szeretne jutni.

Hallom a mindig mindent jobban tudó felhördüléseket, miszerint a szóban forgó egyén kedvenc pizzériájának elérhetősége ott van a Kedvencek között.
Én is mindig mindent tudó lévén nyugodtan jelezhetem, a kedvenc pizzéria zárva van, mert elutaztak a Kanári szigetekre a nagy hideg elől, az pedig nem a linképítő feladata, hogy elmagyarázza pizzásnak: a versenytársak teljes körű kizárásához csak a legelső szükséges lépés, hogy vécére se menjen, nem hogy telelni.

Lássuk tehát a versenytársakat:

pizza rendelés I kerület (60 találat):

A „Pizzarendelés Budapest I. kerület - Pizza házhozszállítás ...” nevet viselő első találat kihagyhatatlan, és a pizzára éhező alanyunkkal szemben nekem ezúttal szerencsém van, ugyanis ezen keresztül az étel házhozszállítást koordináló portálok minden hátrányát be is tudom mutatni (most jelzem, egyébként nagyon hasznosnak tartom őket, de most nem a pro és kontra bemutatás a feladat).
- több mint 100 étkezéssel és ivászattal kapcsolatos vendéglátó egység közül kell kiválasztani a pizzériákat
- a találékony fantázianeveket viselők között biztosra akarunk menni, tehát annak az étlapjára kattintunk, amelyik az elnevezésében is jelzi, hogy forgalmaz pizzát
- emberünk fellélegezhet, hiszen megfelelő méretű ikonokkal illusztrált, bőséges pizza választék tárul a szeme elé (ráadásul egy jó pont a portálnak, itt nem ugyanaz az ikon tűnik fel az egymástól eltérő nevet viselő pizza különlegességeknél)
Abba is hagytam a portálokra jellemző hibák felsorolását, és versenyzőnk nevében kiválasztottam egy gusztusos, 32cmes Frutti di Mare pizzát. Egész jó kis eredménynek tűnik, hiszen ha nem irkáltam volna annyit, akkor körülbelül 3 perc után már rendelhetném is a táplálékot.
A legördülő menüből gyorsan kiválasztom, hogy Bp. I. kerület és megyek is az utcákhoz, ahol rákattintok képzeletbeli lakcímemre, és megyek tovább a szállítókhoz…
- újra meg kell keresnem a Frutti di Maremat, de legalább eszembe juttatta, hogy vékony tésztával szeretem a pizzát
- kész vagyok, megrendelem „magamnak”
- JA! ELŐBB REGISZTRÁLJAK!
Úgy döntök, inkább keresek egy pizzériát, ahonnan közvetlenül rendelhetek.

A 2-6. találatból megtudom, hogy a fentihez hasonló portálon keresztül, innen az I. kerületből tudnék rendelni BP. egész területére, valamint a XX., XIII., II. és VIII. kerületbe.
A 7. helyen végre egy saját néven található pizzéria, bár kicsit gyanús, hogy a térkép bejegyzés szerint a VIII. kerületben van.
A manóba. A kiszolgáló nem található
A 8. Ismét egy pizzéria név, bár a domain nem egyezik, így csak reménykedhetek. Hiába. A gondosan kiválasztott pizzám megrendelésekor ismét kiderül, vagy be kell jelentkeznem, vagy kénytelen vagyok regisztrálni. Újabb ételrendelés portál.
A 9. helyen egy V. kerületi pizzéria saját honlapjára bukkanunk. Elég nagy a választék, ráadásul számos egyéb ételféleség is található, tehát félre a lokálpatriotizmussal. A korábbiakból okulva most először regisztrálok, az új jelszó és a további teendők megérkezéséig azonban még egy kicsit böngészem a Google találatokat.

A 10-16. pozíciókban ismét különböző portálok találhatóak, ráadásul a 7ből csak 1nél biztos, hogy szállít az I. kerületbe (A másik 6ból 4 biztosan nem)

A 17. ismét saját honlapnak néz ki, ráadásul ellenőrizni is tudom, jár-e a pizza futár a mi utcánkban. Jár, tehát nézzünk körül. A XI. kerületi étterem saját nevekkel látta el a pizzákat, így a korábban már megkívánt, máshol Frutti di Mare (Tenger gyümölcsei) néven futó különlegességet az összetevők és az ár alapján sikerül beazonosítanom, tehát megrendelem. Innen is kapok majd egy visszaigazoló e-mailt a további tudnivalókkal. !Miért nem elég a címemet és a telefonszámomat megadni, hiszen úgyis felhívnak, mielőtt nekiállnának összerakni a pizzámat?!

A megszokott portáltalálat után a 19. ismét önálló pizzéria név, bár gyanús, hogy a találatnál a XVIII kerületről ír.
Nem tévedtem, csak a XVIII. kerületben és környékén viszi ki a pizzát.

Úgy néz ki lassan helyreáll a rend, hiszen a 20-23. pozícióban végre egymás után négy pizzéria saját honlapját találjuk, melyek az I. kerületet kivéve szinte egész Budapestet ellátják pizzával.

Úgy döntöttem, eszek valami mást, aztán folytatom a tanulmányozást, versenyzőnk pedig legközelebb majd tart otthon mirelit pizzát, ha nem akar éhen halni.
Én jóllaktam palacsintával, korgó gyomrú versenyzőnk el van foglalva a visszaigazoló e-maillel és a további tudnivalókkal, lássuk tehát, mire jutottunk idáig.
- az első 23 találat között nem volt olyan pizzéria, amelyik helyileg az I. kerületben található
- az ételrendelési portálokat is beszámítva, jó szándékúan is legalább a találatok fele internetes szemétnek minősül jelen keresés szempontjából, hiszen nem nyújt konkrét megoldást a problémára, azaz nem mutat olyan helyre, ahonnan pizzát lehet rendelni az I. kerületbe.
- a 8. és 17. pozícióban levő pizzériával feltehetőleg kiegyezne a bevezetőben említett alany, ha figyelmen kívül hagynánk az egyéb körülményeket (piaci verseny, korábbi kedvezőtlen tapasztalat, tényleges zárva tartás és ilyen apróságok)
Jómagam a fentiekhez hasonló ételrendelő portált is ajánlgattam korábban, amelyik bizonyos kulcsszavakra ma is az első oldalon jelenik meg annak ellenére, hogy már nem üzemel, így klasszikus marketing tapasztalatomat össze tudtam vetni az internetes sajátosságokkal, ez nagy segítségemre volt a hiányosságok feltárásánál.

A kereső alapértelmezése szerint már a harmadik oldalon járunk, ami igen sok egy pizza rendelést alapul véve, tehát a további 37 pozícióban levő találatokat már inkább a pizzások és SEO marketingesek okulása céljából vizsgálom.
A 24-25 helyen újra megtalálható, a 17. pozícióban már megismert XI. kerületi pizzéria, amelyikről már jelen sorok írásának megkezdése előtt is tudtam, szállít az I. kerületbe.

A 26. helyen végre megvan az első linkkatalógus elérhetősége, melyre rákattintva megjelenik a Budapesten házhoz szállítást vállaló pizzériák listája kerületi felbontásban.
Az I. kerületnél mindjárt 5 nevet is találunk, melyeknek egyetlen közös jellemzője van, egyik sincs a pizzarendelés szempontjából kulcsfontosságú első 20 hely valamelyikén (mint lejjebb majd kiderül, a következő 47én sem), pedig jelenlegi állás szerint mind az 5 elférne ott.

Kicsit felgyorsítom az eseményeket, ugyanis rövid áttekintés után megállapítottam, hogy a következő 20 pozícióban nincs olyan találat, ami megoldást kínálna arra, ha az I. kerületbe szeretnénk pizzát rendelni. (Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az egyik találat pizzériájáról tudom, van olyan egysége, amelyik szállít az I. kerületben, de nem az van itt, tehát ez inkább rossz pont)
Önkínzásból megnéztem még 21 találatot, ahol egyre több a más kerületbe szállító pizzéria, valamint találtam még néhány link katalógust, ami külön bejegyzés témája lesz, tehát lassan le is zárhatom a mérlegelést.
Összefoglalva megállapítható, hogy az első 67 találatból összesen 2 pozícióban található olyan pizzéria, amelyik foglalkozik pizza házhozszállítással az I. kerületben, és ez ki is derül róla.

Az internetes ételrendelési portálok jó szereplése nem meglepő, hiszen nekik bőven van miből totális (versenytársakat kiszorító) link építő stratégiát folytatni, ugyanis még a kisebb pizzériáknak is havonta több tízezer forintos bevételkiesést jelent a portáloknak kifizetésre kerülő jutalék.

Aesopusi tanulság:

Hahó SEO marketingesek, link építők és pizzások mivanmáritten!

Internetes szórólapozás

2012.02.05. 16:02 molnargyrgy

 

Az interneten nincs feleslegesen kifizetett marketing költség, ugyanis ez saját magunk által finanszírozott ellenreklámként realizálódik.

A pizzériák online elérhetőségével kapcsolatos felmérésem során alapvető hibákkal találkoztam, ami rávilágított arra a tényre, hogy hatalmas űr keletkezett a hagyományos és az online marketing között.

Felsőfokú marketing menedzseri végzettségem megszerzéséhez elengedhetetlen volt, hogy tisztában legyek azzal, a reklám csak töredéke egy cég marketing feladatainak. Gyakorló online marketingesként viszont tudnom kell, az internettel kapcsolatban újra kell értelmezni a reklám jelentését, mivel a megjelenés lényegesen jobban összefonódik értékesítéssel.

A régi cégvezetőnek vagy marketingesének az volt a feladata, hogy az általa képviselt vállalkozás nevével minél többször találkozzanak az emberek, köztük a potenciális fogyasztók is. A hirdetésekért fizetni kellett, tehát anyagi okokból is szűkíteni kellett a megjelenési lehetőségeket.
A hirdetések első sorban a cég és a termék nevét népszerűsítették, a tényleges vásárlás folyamán pedig legfeljebb a kedvezményre jogosító kuponok kaptak szerepet a reklámeszközök közül.

A szórólapok hatékonyságát nagyjából 1 százalékosra becsülték, tehát a cég tudomásul vette, hogy 99 szórólap költségei a nyereséget nem hozó kiadások között szerepelnek.
A megcélzott fogyasztók oldalát tekintve eleinte szintén nem okozott különösebb problémát a bedobott szórólap, hiszen akkor is elrakták ezeket az emberek, amikor éppen nem volt rá szükségük.
A szórólapok számának növekedésére válaszul megjelentek az erre a célra kihelyezett reklámanyag dobozok, melyekbe a felesleget kellett dobni, hogy a háztakarítók ne morogjanak a szemétért.
Azok a fogyasztók, akik az internet mellett vagy helyett még mindig használnak szórólapot, már minden szóba jöhető problémára/igényre számtalan hirdető ajánlatával rendelkeznek, tehát itt lenne már az ideje, hogy a környezet szennyezésén kívül másra nem használható reklámozási forma múzeumba vonuljon.

Az interneten elhibázott lépés a szórólapozáshoz hasonló 1 a 100ból alapú mentalitás, hiszen itt szigorúbban büntet a fogyasztó.

A vásárlók szempontjából annyi komolyabb bosszúságot okoztak a nem aktuálisan kézhez (postaládába) kapott szórólapok, hogy nehezebb volt kivenni tőlük a fontos leveleket. A bosszúságot feledtette, amikor valamelyik szórólap szolgáltatása mégis aktuálissá vált, és elő lehetett venni az asztalfiókból.

Az internet kényelméhez és gyorsaságához szokott ügyfelek csak speciális termékek vagy szolgáltatások esetében hajlandóak 2-3 oldalnál többet átböngészni a vásárláshoz, ezért elengedhetetlen a vállalkozásoknak, hogy honlapjuk ott legyen az első 30-40 találatban.

Az interneten sokkal könnyebb megjelenni, mint lekerülni róla.

A link marketing feladata, hogy a vállalkozás honlapja megtalálható legyen az előkelő pozíciókban.
A link építés folyamata és buktatói külön bejegyzést érdemelnek, itt inkább azt szeretném bemutatni, hogy kiket kell megelőznünk ennek segítségével.

A potenciális versenytársaknál is nagyobb feladat saját internetes reklámszemetünk háttérbe szorítása.

Az internet reklámeszközzé válásakor sorra jelentek meg a különböző online szaknévsorok és cégjegyzékek, melyekbe fillérekért, sőt gyakran ingyen kerülhettek be a vállalkozások fő paraméterei akkor is, ha nem volt saját honlapjuk.

Ezeknek az adatbázisoknak jelentős része már nem is működik, de a keresőmotorok fejlődésének köszönhetően ezek a mára semmitmondó „szórólapok” előkelő helyeket foglalnak el és sok bosszúságot okoznak.

A játék hevében megéhező kocka ugyanis nem arra kíváncsi, hol rendelhet pizzát, hanem két menet között el is akarja intézni annak házhoz szállíttatását.
Ilyenkor dühöng, ha egy pizzéria nevére kattintva megnyílik egy adatbázis honlapja, ahol megtalálja a vendéglátó egység telefonszámát.

Fokozott éhséggel kattint a következő névre, és úriemberhez nem méltó kifejezések tolulnak ajkára, amikor kiderül, hogy a gondosan kiválasztott és lokalizált keresés (például pizza rendelés I kerület) ellenére itt sem teljesül óhaja, hiszen az adott pizzéria csak Rákosborzasztóra szállítja az olasz eredetű ínyencséget. Éhségtől eszét vesztve természetesen a pizzériára haragszik, és csak lehiggadva jön rá, hogy ezért feltehetőleg az a linképítő a „felelős”, aki a plusz 50-150.-Ft reményében az egész városba szállító pizzériák közé is beajánlotta pizzásunk honlapját.

A bejegyzés vége felé közeledve megpróbálom szavakkal vizualizálni (de szép képzavar), hogyan képzelek el valakit a hagyományos és internetes reklámszemét csapdájában:
A konnektor felé araszoló víz tetején, az eredeti perzsaszőnyegben elakadva vergődik egy helyi vízszerelő olvashatatlanná ázott szórólapja, miközben a lakástulajdonos már megismerkedett két kerti csapot forgalmazó cég honlapjával, valamint megtudta, honnan tölthet le ingyen pornót, ha kifizeti a havi 500.-Ft tagsági díjat.

Természetesen nem ennyire tragikus a helyzet, hanem sokkal rosszabb.

Az elején a pizzériákkal kapcsolatos felmérésre hivatkoztam, így azzal zárom ezeket a sorokat, hogy összegzem az egyik kulcskifejezésre kapott eredményeket (a korrekt tájékoztatás kedvéért jelen sorok billentyűre vetésekor megismételem a vizsgálatot):

Van egy jó hírem. Azzal befejezhetem ezt a bejegyzést, hogy a szóban forgó felmérés elvégzésekor új műalkotást érdemlő eredményekre bukkantam.

Zárszóként egy aesopusi tanulság:

Ne szemetelj az interneten, mert saját magadnak leszel útban.