Friss topikok

Archívum

Partnerek

HTML doboz

<meta name="msvalidate.01" content="81FB061B5B054962719FF405EE0A7D29" />

Linképítés eszközök

Entity SEO Fórum

Free Sitemap Generator

WBP kategorizált linkkatalógus

Linkvilág.eu

Linkcsere

Big Generation linktár

Az agresszív link építés

2012.02.12. 16:27 molnargyrgy

A link építés megkezdése előtt el kell dönteni, hogy a SEO szakember a Megbízó érdekeit képviseli-e vagy a versenytársait akarja kitúrni az összes optimális pozícióból, ugyanis a kettő nem ugyanaz.
Az agresszív link építés csak rövid távon szolgálhatja a Megbízó érdekét, utólag viszont jelentős kárt okozhat, így az alábbiakban bemutatásra kerülő linképítő projektet nem vállalok.

A katalógusszerkesztők már felismerték, hogy nem kell a terméklista valamennyi elemére optimalizálni a honlapot, hiszen aki az „a27.fgh/2000-gtre589” cikkszámú műanyag biszbaszt keresi, annak úgyis a forgalmazók és gyártók honlapjai ugranak elő a keresőben.
És persze azok a linkgyűjtemények, melyek még mindig megkövetelik a minimum 5-10 kulcsszót, de ezeket a szerkesztőket nem érdeklik az ajánlók honlapjai, hanem kizárólag a saját katalógusaikat szeretnék az első tízben látni a létező összes kulcsszóra.

Természetesen ez nem sikerülhet nekik, hiszen erősen korlátozott azoknak a marketing ismerettel egyáltalán nem rendelkező vállalkozóknak a száma, akik képesek és hajlandóak több százezer forintot kifizetni a néhány erre specializálódott, de szerintem korlátolt SEO marketingesnek, akik felajánlják, hogy eltüntetik a konkurenciát a vásárlást jelentő pozícióból.
A mai gazdasági helyzetet elnézve, (a vállalkozók) ennek töredékéért találnának valakit, aki hajlandó felgyújtani a konkurencia üzletét (az agresszív linképítéshez hasonlóan ilyen projektet sem vállalok), tehát felesleges pénzkidobás és ellenszenves üzletpolitika, amikor a marketing cél nem a saját vállalkozás helyzetének javítása, hanem a versenytárs tönkre tétele.

A fogyasztók ugyanis szeretik a versenyt és a változatosságot, tehát annak ellenére, hogy a vásárlás tervezésekor rendszerint valóban az első 20 találatban található cég valamelyikét választják, ebben az esetben (ha az első 20ban ugyanaz a cég van) hajlandóak lesznek tovább lapozni.

Az internet felhasználás szempontjából rövid időn belül minőségi ugrást eredményez majd ez a fajta, szerencsére még csak nyomokban fellelhető SEO mentalitás, hiszen az alapszintű web használat oktatásakor jelentősebb szerephez jutnak a keresők speciális beállításai, ahol megtalálható, mit tartalmazó oldalak ne jelenjenek meg.
Tisztelt Vállalkozók! Ide az Önök cégnevét írják majd be, nem a SEO marketingesét.

A korrekt marketinges mindent megtesz megbízója eredményessége érdekében, ennek egyik formája, hogy tematikus link gyűjteményeket szerkeszt, ami becsülendő, ugyanis ezek gondozásával elég sok munka van.

Link építőként elég sok felesleges munkát jelentenek viszont a SEO Marketing cégek tematikus link gyűjteményei, melyek versenytárs kizáró elv alapján dolgozó „szerkesztői” egy-egy megbízatásukkal kapcsolatban, a vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavakat lefoglalva, megtöltik ezeket az ügyfelük aloldalaival, a hasonló tevékenységet folytató cégek oldalainak ajánlását pedig figyelmen kívül hagyják.
Csak az aktualitás és a számomra különösen visszataszító volta miatt jegyzem meg, az egyik ilyen szerkesztő úgy tűnik, átigazolt a konkurenshez, hiszen a korábbi katalógusait közel egy éve nem frissíti, viszont új gyűjteményeket indít, ahol ugyanazokat a kulcsszavakat írásjelekkel egészíti ki.

SEO marketinges nyilván nem kérdezi, miért, tehát a laikus cégvezetőknek mondom, a Google értékeli, ha frissülnek az oldalak, így célszerű lenne ugyanazokba a katalógusokba ajánlani a konkurenciát is, viszont így a korábban ajánlott linkek is értékesek maradnának, ami nehezítené a versenytársak, köztük a korábbi megbízó elsöprésének teljesítését.

Tisztelt Vállalkozó! Itt jelzem tehát, hogy az ön weblapjának, versenytárs tönkretételére alapozott keresőoptimalizálásért százezreket bezsebelő SEO marketinges (cég) kitűnően fogja tudni használni az Ön által fizetett eszközöket akkor is, amikor az új megbízatása révén Ön versenytárssá válik.

Elképzelhetőnek tartom, most arra gondol, miért menne át a konkurenciához az Ön által jól megfizetett marketingese?
Nos azért, mert egy-két tevékenységtől/terméktől eltekintve, hosszú távon nem kifizetődő a rendszeresen több százezer forintos linképítési költség, ha pedig a link utólagos gondozásáért reálisan havi tízezres nagyságrendű összegért cserébe nemet mondana a konkurens ajánlatára, akkor nem becsületes, hanem annyira nem normális, hogy a beérkező levelek kezelését sem szabad rábízni.

A bejegyzés trackback címe:

https://interneteselerhetoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr294093864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.