Friss topikok

Archívum

Partnerek

HTML doboz

<meta name="msvalidate.01" content="81FB061B5B054962719FF405EE0A7D29" />

Linképítés eszközök

Entity SEO Fórum

Free Sitemap Generator

WBP kategorizált linkkatalógus

Linkvilág.eu

Linkcsere

Big Generation linktár

Linképítés alapismeretek

2012.02.12. 16:48 molnargyrgy

Sokan azzal szeretik elvenni a cégvezetők kedvét a saját keresőoptimalizálástól, hogy a fogalmak magyarázatának örve alatt idegrohamot kiváltó képletek és számítások közé rejtik azt a néhány magyar kifejezést, ami helyett már sehogy sem sikerült idegen szót találni.

Egyetértek azzal, ne a tulajdonos optimalizálja a vállalkozás honlapját, de az én véleményem szerint könnyebb elmagyarázni, miért ne csináljon valaki valamit, ha megértetem vele, miért nem célszerű.

Tehát! Tisztelt Vállalkozók!

Ne vágjanak bele a honlapjuk optimalizálásába, mert többek között:

-          olyan feladatokat is el kell végezni, melyek speciális szakértelmet igényelnek

-          a legegyszerűbb munkafázisoknál is nagy hibákat lehet elkövetni, ha nem kísérjük figyelemmel a változásokat

-          a honlap optimalizálása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos odafigyelést igényel

A szükséges tudás és tapasztalat megszerzése, valamint a linképítés elég időigényes, így nem marad idejük a tényleges tevékenységükre, ráadásul nem lesz kit hibáztatni, ha nem fordulnak szakemberhez.

Az alapfogalmak rövid összefoglalása előtt fel szeretném hívni a figyelmet néhány, nagyon gyakran elkövetett hibára, illetve figyelmen kívül hagyott internetes sajátosságra.

Ezzel összefüggésben szerintem érdemes kihangsúlyozni, nem az összes potenciális vásárlót szeretnénk elérni, és különösen nem a versenytárs állandó kuncsaftjait elhódítani, hiszen a linképítéssel az a célunk, hogy az általunk is értékesített terméket/szolgáltatást kereső – még bizonytalan – vásárlóval tudassuk, hogy nálunk elérhető, amit szeretne.

Az alábbiakban a laikusok számára is érthetően bemutatom a linképítés néhány alapelemét, amiből érthetővé válik a folyamatosság jelentősége is, de először lássuk, mi az a keresőoptimalizálás, melynek egyik, ha nem a legfontosabb eleme a link marketing.

Honlap – Kereső optimalizálás: a weblap elkészültekkor az oldal adminisztrációs felületéről elérhető rovatokban meg kell adni a vállalkozás legjellegzetesebb termékeit/szolgáltatásait egy-két mondatban, illetve a cég tevékenységére jellemző kulcsszavakat (lásd lejjebb).
Ezt a feladatot szinte mindig elvégzi a weblap készítője, így a továbbiakban akkor lesz ezzel dolgunk, amikor a körülmények miatt célszerű módosítani ezeket.
A honlap optimalizálásához tartozik az is, hogy az oldalak megfelelő tartalmakkal rendelkezzenek, és ezekben megfelelő, de nem eltúlzott mértékben szerepeljenek a kulcsszavak.
Végül, de nem utolsó sorban nagyon lényeges, hogy a találatok közt megjelenő honlapon minimum a megrendelést azonnal el lehessen intézni.

Aki például linképítéshez keres szakembert, az bátran jelentkezzen ezen az e-mail címen:
grglinkepito@gmail.com

Ma már minden eszköz rendelkezésre áll ahhoz, hogy akár vízvezeték-szerelőt hívjunk közvetlenül az internetről, tehát előbb-utóbb kirostálódik, aki beéri azzal, hogy a honlapján megtalálható a telefonszáma.

Kulcsszó: azok a kifejezések, amiket a vásárlók leggyakrabban említenek, ha az Ön termékeiről/szolgáltatásairól beszélnek, mert akkor is ezeket fogják használni, amikor az internetes keresőbe írják be őket. Lényeges tudni, hogy ma már szinte egyáltalán nem használunk egy tagból álló kulcsszavakat, mivel a keresés fejlődése miatt földrajzi és egyéb kiegészítőket is alkalmaznunk kell.
Itt az egyik általánosan használt példámat mutatom be, tehát nézzünk meg egy szolárium forgalmazót, mik az ő kulcsszavai:
- szolárium, gép, kabin,
- forgalmazás, eladás, értékesítés, üzlet stb
- bérbeadás, kölcsönzés,
- szerviz, javítás, üzembe helyezés
- házhozszállítás, fuvarozás, szállítás
- csövek, kiegészítők.
Nagyon szűkre szabottan, mégis viszonylag teljes képet igyekeztem adni arról, milyen termékei és szolgáltatásai vannak egy átlagos szolárium gép forgalmazó cégnek, tehát a szolárium szóval kiegészítve ezek nevezhetőek az alap kulcsszavaknak, amelyekből majd ki kell választani azt a néhányat, melyeket ténylegesen használni fogunk a linképítésnél.

Link építés: gyűjtőnév, mely a tevékenységeket foglalja össze, melyeket annak érdekében végzünk, hogy a potenciális ügyfelek, akiknek szolgáltatásunkra/termékünkre szükségük van, és ennek érdekében az internetes keresést használják, a kulcsszavak beírása után a - már optimalizált - honlapunkkal találkozzanak, melyen azonnal és közvetlenül el is tudják kezdeni legalább a megrendelést.
A link marketing mindig függ attól, milyen tevékenységről/termékről van szó, földrajzilag hol működik a cég, mikor van a szezonja egy-egy kulcstevékenységnek és számtalan egyedi sajátosságot, tehát itt is hangsúlyozom, a link építés nem egy egyszeri forgalomnövelő eszköz, hanem folyamatos és a változásokra azonnal reagáló projekt, amit alapos felmérések alapján kell elkezdeni és rendszeresen aktualizálni.

Link ajánlás: sokan ezt értik linképítés alatt, pedig ez csak egy kicsi, de nagyon fontos eleme annak.
Röviden összefoglalva: ennek során a tevékenység honlapjának webcímét minél több, erre a célra létrehozott katalógusban, illetve a szolgáltatásunkkal rokon témájú oldalon igyekszünk elhelyezni.
A link katalógusok megérnek egy külön bejegyzést, de itt is ki kell emelni néhány sajátosságukat, amiknek jelentős szerepe van a linképítés folyamatosságában.
- csak viszonylag sok a jelenleg működő néhány száz katalógus
- a legtöbb katalógusba egy linket csak egyszer lehet beküldeni
- nagyon sok katalógus nem jelentet meg mély linket, hanem csak a főoldal webcímét.
Ezek a sajátosságok azt jelentik, hogy a linkajánlást később szinte egyáltalán nem lehet aktualizálni, ha totális, minden értékes katalógust egyszerre felhasználó linképítést csinálunk. (lásd például „Az agresszív linképítés” című bejegyzést)

A korrekt módon végzett linképítésre nem vonatkozik, így itt csak jelzem, hogy előre láthatólag több bejegyzést is megtölt majd annak bemutatása, hogyan lehet egy sikeresnek tűnő linképítésből új honlapot és keresőoptimalizálást igénylő kudarc.

Ez viszonylag könnyen elkerülhető, ha betartjuk azt a link marketing alapszabályt, hogy a keresőoptimalizálást és ezen belül a linképítést nem egy alkalommal tudjuk le, hanem folyamatosan, a változásokra gyorsan reagálva és a mindenkori elérni kívánt célokat figyelembe véve végezzük.

A bejegyzés trackback címe:

https://interneteselerhetoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr824097169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.